پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت

تاریخ: 16 آبان 1391

حج تمتع 92 محور گفتگوی دکتر موسوی دردیدار با وزیر حج عربستان سعودی

به گزارش خبرنگار اعزامی حج نیوز به سرزمین وحی ظهر امروز حجةالاسلام و المسلمین دکتر موسوی مشاور رییس جمهور و ریاست سازمان حج و زیارت بهمراه معاونین خود و سرکنسول جمهوری اسلامی در جده در قصر الضیافة وزارت حج در جده با دکتر حجار بندر وزیر حج عربستان سعودی دیدار و پیرامون مسائل مورد علاقه دو طرف بحث و گفتگو کرد.
در این نشست در که فضایی دوستانه برگزار شد ،دکتر حجار بندر ضمن ابراز خرسندی از دیدار با مشاور رییس جمهور و ریاست سازمان حج از نظم عالی و همکاری خوب زائران ایرانی تشکر و حج کشورمان را الگویی مناسب برای سایر کشورها برشمرد.
آقای دکتر موسوی در این دیدار ضمن تشکر از اقدام ارزشمند وزارت حج عربستان پس از پایان موسم حج تمتع و در نظر گرفتن کاستی های ناشی از عملکرد موسسه مطوفین و برخورد با هیات مدیره سابق گفت : ما از همکاری خوب شما در امر برگزاری حج امسال تشکر می نماییم  و همه باید سعی کنیم تا حاجیان راضی به کشورشان بازگردند.
در ادامخ مشاور رییس جمهور و ریاست سازمان حج و زیارت پیرامون موضوعاتی نظیر توسعه حرمین شریفین و مطاف و نیز برنامه ریزی بهتر جهت حج سال 92 گفتگو و اعلام کرد:امیدواریم از هم اکنون برنامه ریزی منسجمی جهت برگزاری بهتر حج سال آینده صورت گیرد.
در پایان طرفین در زمینه مسکن حجاج ایرانی در حج تمتع سال آینده و همچنین میزان عمره گزاران و زمان اعزام آنها به توافقات خوبی دست یافتند براساس این نشست هزینه و چگونگی اسکان زائران ایرانی در سال آینده براساس روال سابق خواهد بود و همچنین طرف سعودی برای فراهم ساختن زمینه اعزام عمره گزاران ایرانی از نیمه دوم ماه صفر نهایت تلاش و همکاری را خواهد نمود.
در این نشست علاوه بر وزیر حج عربستان معاونان عمره و حمل و نقل و همچنین رییس موسسه مطوفین حضور داشته اند .

روتیتر